Deprecated: iconv_set_encoding(): Use of iconv.internal_encoding is deprecated in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/string/string.php on line 28

Deprecated: iconv_set_encoding(): Use of iconv.input_encoding is deprecated in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/string/string.php on line 29

Deprecated: iconv_set_encoding(): Use of iconv.output_encoding is deprecated in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/string/string.php on line 30

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/filter/input.php on line 652

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/filter/input.php on line 654

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/index.php on line 13
معرفی شرکت
Deprecated: Non-static method trisha::t4layout() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/index.php on line 16

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 6

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 7
  • Image 01
  • Image 01
  • Image 01
  • Image 01

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 9

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 11

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 13

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 15

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 19
  • Icon 08

    رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، مهم ترین محور بودجه سال 94 شهرداری تهران است. رحمت الله حافظی با بیان اینکه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی با اولویت مترو، مهم ترین محور بودجه سال 94 شهرداری تهران است، گفت: شورای شهر موافق طرح توسعه حمل و نقل عمومی با اولویت مترو و اتوبوسرانی است، کما اینکه اولین روزهای شروع به کار شورای چهارم وقتی بحث متمم بودجه مطرح شد، منابع خوبی برای توسعه مترو تزریق شد. رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه دولت باید سهم مشارکت خود را در توسعه حمل و نقل عمومی بپردازد، اظهار داشت: انتظار داریم که دولت به این بخش کمک کند چرا که بخشی از هزینه های توسعه مترو و اتوبوسرانی به عهده دولت است لذا دولت باید سهم خود را پرداخت کند. وی ادامه داد: البته پرداخت هایی حدود 2 ماه قبل برای توسعه مترو ارائه شد اما با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک می شویم انتظار داریم که صد درصد تخصیص ها انجام شود. این عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه انتظار می رود شبکه مترو در کوتاهترین زمان ممکن بهره برداری شود و در اختیار مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت ساخت شبکه مترو در شهرداری تهران 50 کیلومتر در سال است اما به واسطه محدودیت منابع حدود 30 کیلومتر در سال پیش می رود اما اگر مطالبات شهرداری محقق شود این ظرفیت قابل دسترسی است.

  • Icon 09

    عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از افتتاح خط 3 مترو حد فاصل آزادگان تا قائم تا سه ماه دیگر خبر داد. محسن سرخور عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بهره برداری نیمه شمالی خط3 مترو تا پایان امسال، افزود: با توجه به افتتاح نیمه جنوبی این خط حد فاصل آزادگان تا بهشتی در اردیبهشت ماه امسال، افتتاح نیمه شمالی از بهشتی تا قائم، اتصال شمال وجنوب شهر را فراهم خواهد ساخت. وی با اشاره به اینکه نیمه جنوبی خط3 مترو ایستگاه‌های نفت آباد،‌عبدل آباد، شهرک شریعتی، قلعه مرغی، جوادیه، راه آهن،‌رازی، منیریه، ولیعصر، میدان ولی عصر، دکتر فاطمی، میرزای شیرازی و شهید بهشتی را شامل می‌شود. وی اظهار داشت: نیمه شمالی این خط با 3 ایستگاه سهروردی، شهید قدوسی، شهید صیاد شیرازی ، خواجه عبدال انصاری، شهید زین الدین، هروی، حسین آباد، نوبنیاد، اقدسیه، محلاتی،‌نیاوران،‌شهید باهنر و قائم سهولت جا به جایی شهروندان را فراهم خواهد ساخت. عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در ادامه بهره برداری فاز دوم خط 7 و فاز نخست خط 6 را سال آینده عنوان کرد و بیان کرد: با توجه به تماین بودجه مترو فرودگاه امام خمینی (ره) در گذشته و برخورداری این خط مترو از ردیف بودجه در سال جاری در صورت پرداخت بودجه 93 و نیز تشخیص اعتبار کافی در سال 94، و این خط مترو حداکثر اوایل سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

  • Icon 07

    قائم مقام شهردار تهران در جریان بازدید میدانی از روند احداث خط 6 مترو تهران گفت : خط 6 مترو که شمال غرب تهران را به جنوب شرقی متصل می کند با تلاش های صورت گرفته تاپایان سال 94 تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. دکتر عیسی شریفی که به همراه درویش مدیرعامل شرکت مترو ، مهندس هاشمی معاون مالی واقتصاد شهری و تشکری هاشمی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری از روند اجرا و پیشرفت فیزیکی این پروژه بازدید به عمل آورد، برتسریع روند رفع مسایل خط 6 مترو تاکید کرد. وی با اشاره بر اهمیت این پروژه در تکمیل شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری گفت: از آنجایی که این خط مسیر شمال غربی پایتخت را به جنوب شرقی و شهر ری و دولت آباد متصل می کند لازم است تا به منظور تسهیل در سفرهای درون شهری شهروندان خط 6 مترو سریع تر تکمیل شود. شریفی ضمن تقدیر از شرکت پیمانکاری در اجرای دقیق و مقاوم سازی و توجه به زیبایی بصری و ایستگاه های مسیر این خط افزود: با توجه به وضعیت مسیر عبوری خط 6 از مسیر دولت آباد و وجود اقشار زحمت کش و درخواست های شهروندان این محدوده برای احداث این خط لازم است تا همه عوامل شهرداری، معاونت ها ،شرکت مترو و مناطق براساس برنامه زمانبندی نسبت به تسریع در انجام پروژه هماهنگی های لازم را به عمل آوردند. معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران با اشاره به تجربه احداث خطوط مترو در پایتخت خواستار افزایش سرعت روزانه حفاری از 7متر به 15 متر شد و گفت: وضعیت کلی و روند پیشرفت خط 6 از قبیل سیویل و تجهیزات ،فازبندی ،وضعیت تملکات ،تاسیسات و مسایل مالی در جلسه آتی جهت بررسی و پیگیری موضوعات مربوطه ارایه شود. گفتنی است خط 6 مترو بطول 31 کیلومتر و با داشتن 27 ایستگاه حدفاصل دولت اباد تا کن را به یکدیگر متصل می کنند.

  • Icon 07

    سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: با مصوبه هیئت دولت مترو ورامین به مترو تهران واگذار شد و کار عملیاتی پروژه ازسرگیری شد. سید حسین نقوی حسینی درباره آخرین وضعیت متروی تهران-ورامین و پیشوا اظهارداشت: برای رفع مشکلات مترو باید در سه جبهه مسئولان شورای شهر ورامین، دولت و شرکت مترو رایزنی‌های لازم انجام می‌شد که در نهایت در هر سه جبهه موفق به رفع مشکلات مترو شدیم و دوشنبه 17 آذرماه هیئت دولت با حضور مسئولان زیربط درباره مترو پس از 2 ساعت بحث با آرای 7 به 3 به اجرای دوباره پروژه مترو رأی دادند و بار دیگر متروی ورامین آغاز به کارکرد. وی افزود: بنابراین پروژه مترو به شیوه متروی درون‌شهری باقی ماند و متولی پروژه هم شرکت متروی تهران است و در جدول بودجه دولت برای سال آینده نیز دقیقاً بر مجری پروژه بودجه تأکید شده است. نقوی‌حسینی گفت: همه ما باید به حجم کار اجرای مترو توجه کنیم، چراکه حداقل 5 سال زمان باید صرف شود و بیش از هزار میلیارد بودجه نیاز دارد چراکه فقط برای ساخت پل امام رضا به 8 میلیارد بودجه نیازمندیم. وی با اشاره به اینکه ساخت متروی کرج 20 سال زمان برد خاطرنشان کرد: اجرای پروژه مترو ورامین زمان‌بر است اما در حال انجام است.


Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 21

Deprecated: Non-static method trisha::t4custom() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 24

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 27

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 31

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/filter/input.php on line 652

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/tbcuser/public_html/portal/libraries/joomla/filter/input.php on line 654


شركت مهندسين مشاور حمل و نقل ريلي بهروي تهران

با توجه به سياست كلان دولت جمهوري اسلامي در راستاي كوچك نمودن تشكيلات دولتي و خصوصي سازي از يك سو، ‌و از سوي ديگر بهره برداري از تجربه جهاني بويژه در كلان شهرهايي كه مترو يا اشكال ديگر حمل و نقل ريلي را در اختيار گرفته و در جريان بهبود و ارتقاي روند فعاليت هاي خود شركت مهندسي و طراحي سامانة‌ جامع حمل و نقل ريلي را ايجاد نموده اند.

مديريت شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو) نيز با بهره گيري از تجربه و تخصص دفتر فني خود به تأسيس شركت مهندسين مشاور حمل و نقل ريلي بهروي تهران مبادرت ورزيده است.

اين شركت عملاً فعاليت خود را از اسفند ماه ۸۴ شروع نمود. سهام شركت (سهامي خاص) به ترتيب حدود 50% به كاركنان مترو و 20% به صورت سهام ممتاز در اختيار شركت مادر-متروساز و 30% نيز به كارشناسان و كاركناني كه از مترو جدا و به بهرو پيوستند تعلق دارد.

در حال حاضر اين شركت از همكاري كارشناسان فني (ليسانس و فوق ليسانس و دكترا)‌و تعدادي كارمند پشتيباني و خدمات برخوردار است.

كارهاي در دست اجراي اين مهندسين مشاور به شرح زير است:

• خدمات مشاور كارفرما براي خطوط اصلي 1 و 2 (تجهيزاتي)

• خدمات مشاور كارفرما براي پايانه هاي خطوط 1 و 2 (ساختماني و تجهيزاتي)

• خدمات مشاور كارفرما براي خط 5 و تعميرگاه آن (ساختماني و تجهيزاتي)

• خدمات مشاور كارفرما براي توسعه شمالي خط 1 (تجهيزاتي)

• خدمات مشاور كارفرما براي توسعه شرقي خط 2 (ساختماني و تجهيزاتي)

• خدمات مديريت طرح براي خط 6 (ساختماني و تجهيزاتي)

• خدمات مشاور كارفرما براي خط 7 (ساختماني و تجهيزاتي)

• طراحي و نظارت بر ساخت ايستگاهها (ساختماني)

• طراحي و نظارت بر ساخت پايانه افسريه و پاركينگ اكباتان (خط 4)

• طراحي و نظارت بر ساخت ايستگاه ارم سبز (خط 5)

• طراحي و نظارت بر ساخت ايستگاه A3-2 (خط 3)‌

• طراحي و نظارت بر ساخت سه راهي هاي اكباتان و افسريه (خط 4)

• طراحي و نظارت بر ساخت روسازي توسعه شرقي (خط 2)

اهداف شركت مهندسين مشاور حمل و نقل ريلي بهروي تهران

• ارائه خدمات جامع مهندسي و طراحي شامل امكان سنجي، تهيه طرح هاي مقدماتي طراحي تفصيلي، تهيه اسناد مناقصه، برگزاري مناقصه، تهيه اسناد قرارداد، نظارت بر اجراي طرح، آزمايش و راه اندازي و برگزاري دوره هاي آموزشي و ارائه خدمات

• دوره تضمين طرح شامل تخصصي مطالعات ترافيك، راه و راه آهن، سازه، معماري، تاسيسات ابنيه، ناوگان (رولينگ استاك)، شبكه برق رساني، كنترل مخابرات و علائم و فروش و كنترل بليت، تاسيسات ويژه شامل تهويه تونل و ايستگاه و اعلام و اطفاء حريق و طراحي تعميرگاهها و پايانه ها مي باشد.

• حوزه ارائه خدمات در مرحله نخست طرح هاي مترو تهران و در گام بعدي مراكز استانها و شهرستانها و در دراز مدت حضور در طرح هاي منطقه اي و عرصه بين المللي جهت صدور توان فني - مهندسي كشور مي باشد.

چشم انداز برنامه هاي بلند مدت:

از آن جايي كه ساخت و راه اندازي خططوط مترو نيازمند مطالعات و پژوهش هاي جامع و كامل مي باشد و اين مهم در اندك زمان نمي گنجد، بنابراين ما از همان آغاز كار اينگونه مطالعات و پژوهش ها را در دستور كار گروه هاي ساماندهي شده قرار داديم تا هم راستا با تهيه و تدوين استانداردهاي داخلي براي مترو، چه به لحاظ ايمني مسافران و چه از نظر بهره گيري از مواد و مصالح مورد نياز سخت ايستگاهها و هواكش ها و تونل ها بتوانيم برنامه هاي تنظيم شدة‌ بلند مدت خود را ارائه نماييم.

چشم انداز برنامه هاي كوتاه مدت:

برنامه هاي كوتاه مدت خود را مي توانيم به دو گروه تقسيم كنيم:

الف) ‌برنامه هايي كه در تدوام وظايف فرد فرد مجموعه ما در شركت مترو قرار داشت مانند:‌ رسيدگي به پروژه هاي جاري مترو و هماهنگي با سازمان ها و ارگان هاي تهران و خدمات مهندسي و مديريت طرح تجهيزات و تهيه مشخصات فني و اسناد مناقصه و تنظيم قراردادها و...

ب) برنامه هايي كه بي درنگ بعد از آغاز به كار از سوي مترو به ما محول مي گردد مانند: ‌طراحي و ساخت برخي از ايستگاهها، هواكش ها و تونل ها و ادامة‌ طراحي و ساخت پاره يي ديگر از ايستگاهها، هواكش ها و تونل ها كه از جمله نتايج اين برنامة‌ كوتاه مدت مي توان به افتتاح و بهره برداري ايستگاه ارم سبز (اكباتان)، اجراي پل روي كانال آب واقع در شمال ايستگاه مزبور و طراحي سالن بادگيري پايانة غرب و اقدام به اجراي مناقصه به منظور آغاز به كار ساخت آن و همچنين مديريت طرح ساخت ايستگاه محمدشهر (ماهدشت)، مديريت در تكميل ساخت ايستگاه ورزشگاه آزادي و همچنين ايستگاهها و هواكش هاي ميان تونل و تونل توسعه شرقي خط 2 و 5 متروي تهران و مديريت در تكميل پايانه هاي مهرشهر فتح آباد و پاركينگ دردشت و پست هاي برق كالج افسريه، اميركبير

پروژه ها:

• ايستگاه هاي زيرزميني

• ايستگاه هاي روزميني

• تعميرگاهها و پايانه ها

• پست برق

• هواكش هاي ميان تونلي

• طراحي خط و روسازي شرقي خط 2

• اعلام اطفاي حريق خطوط 1 و 2 و تجهيزات تعميرگاههاي فتح آباد و مهرشهر

 

خط ۱ مترو تهران و حومه

Icon 01

تمامي ۲۹ ايستگاه خط ۱ از كهريزك تا تجريش مورد بهره برداري قرار گرفته است. چهار پست برق فشارقوي در مسير خط ۱ و توسعه شمالي احداث و راه اندازي شده است. عمليات اجرايي پايانه و تعميرگاه فتح آباد به پايان رسيده و درحال بهره برداري مي باشد. تعداد ۱۳۶ دستگاه پله برقي در ايستگاه ها نصب و راه اندازي شده است.

خط ۲ مترو تهران و حومه

Icon 01

تمامي ۱۹ ايستگاه خط ۲ بطور كامل مورد بهره برداري قرار گرفته است. دو پست برق فشارقوي در مسير خط ۲ و توسعه شرقي احداث و راه اندازي شده است. دو مجموعه پايانه و پاركينگ تكميل و به بهره برداري رسيده است. تعداد ۱۰۶ دستگاه پله برقي در ايستگاه ها نصب و راه اندازي شده است. تصويب پلان و پروفيل بخش عمده مسير فاز سوم تا پايانه شرق، مراحل تملك زمين ها و تكميل مطالعات بمنظور شروع مقدمات عمليات اجرايي.

خط ۳ مترو تهران و حومه

Icon 01

فاز يك و دو خط ۳ حدفاصل خيابان سهروردي تا بزرگراه آزادگان بطول حدود ۱۹كيلومتر با ۷ ايستگاه در حال بهره برداري مي باشد. با اتمام ساخت و حمل دستگاه حفارتونل، ترخيص و حمل به كارگاه و مونتاژ آن، تاكنون ۶۷۳۴ متر تونل با دستگاه TBM اجرا شده است. عمليات اجرايي در مابقي ايستگاه هاي بخش بهره داري شده، تونل و ايستگاه هاي نيمه شمالي و احداث پايانه آزادگان ادامه دارد. نصب، تست و راه اندازي ۳۵ دستگاه پله برقي در ايستگاه هاي بهره برداري شده نيمه جنوبي

خط ۴ مترو تهران و حومه

Icon 01

عمليات احداث ۱ ايستگاه مسير باقيمانده و هواكش هاي ميان تونلي، پايانه افسريه، پاركينگ اكباتان و ۲ پست برق در حال انجام است. نصب و بهره برداری از ۱۵۰ دستگاه پله برقی. پست برق امیرکبیر در حال بهره برداري مي باشد. عمليات احداث انشعاب خط ۴ به فرودگاه مهرآباد و همچنين احداث توسعه غربي خط ۴ به سمت جنت آباد درحال انجام است. ادامه مراحل تامين و نصب و راه اندازي تجهيزات در مسير و ايستگاه ها در جربان می باشد.

خط ۵ مترو تهران و حومه

Icon 01

تعداد ۱۱ ايستگاه اين خط مورد بهره برداري قرار گرفته. پايانه مهرشهر در حال بهره برداري و فعاليت هاي تكميلي نصب تجهيزات در اين بخش ادامه دارد.

خط ۶ مترو تهران و حومه

Icon 01

تكميل شفت ورود دستگاه حفار در كارگاه زمين دولت آباد. حمل تمامي قطعات دستگاه حفار و ساير متعلقات به كارگاه دولت آباد. نصب تمامي قالب هاي سگمنت. ادامه عمليات اجرايي تونل ارتباطي خط ۴ به خط۶. ادامه عمليات اجرايي پست برق قطعه جنوبي خط. تحويل زمين و ادامه تجهيزكارگاه شفت ورود دستگاه (TBM) دوم.

خط ۷ مترو تهران و حومه

Icon 01

اتمام عمليات اجرايي شفت ورودي دستگاه هاي حفار . تامين و حمل دستگاه حفار تونل و اتمام مراحل مونتاژ دستگاه در محل ورودي مربوطه (تقاطع بزرگراه شهيد نواب صفوي و خيابان قزوين). احداث مكانيزه تونل در مجموع ۱۴۳۸۹ متر توسط دستگاه هاي TBM.


Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 33

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 35

Deprecated: Non-static method trisha::t4() should not be called statically, assuming $this from incompatible context in /home/tbcuser/public_html/portal/templates/t4_rahsan/t4/layout/Default.php on line 37